Dela nyhet
Sammanfattning av föräldrarmötet.
9 sep 2022 0 kommentarer
Tjenare, Här kommer en sammanfattning av allt som sades på föräldrar mötet.
Info ifrån Cafeteriagruppen som var på plats.
- Iår nu när vi blir lag så kommer vi ha cafeteriatjänst, Det går via sidan lagschema där man bokar sina pass. Man har räknat högt och sagt att det blir 30 timmar per person under säsongen. men det är högt räknat. Detta system är nytt för iår. Boka gärna ca 3-4 pass till att börja med. Nya tider kommer släppas framöver som man kan boka. Alla ska ha fått en inloggning till lagschema där man bokar sina pass. Om man inte har bokat något pass under denna säsong så kommer man bli tilldelade pass.
- Vi skulle behöva en kontaktperson för cafeterian i vårt lag, utifall någon inte dyker upp så cafeteriagruppen kan höra av sig till en person och få hjälp. Detta skulle kunna vara en lagförälder bland annat, vi kommer till den punkten senare.
- Vid byte av pass utifall man har bokat och inte kan ta det så måste man återkoppla till cafeteriagruppen så dom kan göra den ändringen så det inte blir fel i systemet.
- Lathundar/manualer för hur allt funkar kommer finnas på plats.
- Det är öppet hus för cafeterian för dom som är intresserade att åka ner och kika hur allt fungerar m.m Datumen för detta är 21/9 klockan 18-20 samt 4 oktober klockan 18-20.
- Har man bokat ett pass där det är poolspel ute i maxi hallen så kan man fixa iordning en vagn med diverse saker som man kan ta med sig ut dit och sälja, Dock så gäller det då att under sitt pass att det inte är någon matchverksamhet inne i stora ishallen. Skulle det vara t,ex en vanlig träning bara så kan man ta en vagn ut till maxi. är det match eller liknande inne samtidigt som maxi så ska man vara i cafeterian.
- Vid frågor kan man kontakta cafeteriagruppen. Dom finns med på hemsidan under fliken ungdom.
Info ifrån från laget:
- Föreningsförsäljningen kommer bli att sälja toapapper. Summan är runt 700 kr man ska sälja för, (när det blir dags så kommer en exakt summa) Skulle man sälja för över den summan som ska in till föreningen så går allt överskott rakt in till laget.
- Vi kommer även göra en egen försäljning för att behöva få ihop till en lagkassa iår. Så bingo lotter till uppesittarkvällen kommer vi sälja. Sedan om det finns intresse att kanske sälja något mer eller göra något för att dra in pengar till laget så är vi öppna för alla förslag, är bara att skriva förslag.
- Det skulle behövas en lagförälder/föräldrar till iår för att kunna hjälpa till och sköta försäljningsdelen m.m. Vid mer frågor är det bara att kontakta antigen Johan Jansson eller Tommy Åsander. Om det finns någon/några som skulle vilja ta sig an detta så hör gärna av er.
- Vi kommer iår att köra något som kallas poolspel när vi spelar matcher. Det är 3v3 + målvakt i mindre planer. Som det ser ut just nu så är tanken att poolspelen kommer spelas varannan helg. Och vi har anmält 3 stycken lag till detta.
- Vi måste svara på kallelserna i tid! både till träning och matcher. Det kommer bli som förra året att det finns ett slutdatum när man kan anmäla sig senast. Har man inte svarat på kallelsen till match innan den tiden vi har sagt så räknar vi med att man inte kommer vara med att spela. Det är pga planering med träningarna hur många vi kommer bli samt hur vi ska få ihop alla 3 lagen till matcherna.
- Vi kommer till 99% procent träna tisdagar 16:00-17.00 och fredagar 17:15-18.15. Båda dagarna i maxihallen.
- I år kommer vi köra lite fys efter tisdags träningarna. Det kommer ta ca 15-20 min och vi kommer fokusera på balans m.m. Och det är obligatoriskt närvaro.
- Inga föräldrar i omklädningsrummet denna säsong. Det är nog trångt som det redan är i omklädningsrummen.
- En messenger grupp kommer att fixas för detta lag.
- Vi har fått våran första is tid nu, Den 14/9 klockan 17.15 har vi en tid för dom som skulle vilja komma ner och köra lite. Kommer även en kallelse på detta.
Detta var nog det mesta, om något har missats så kommer det läggas upp här på sidan. Är bara att höra av er till någon av oss ledare om ni har några funderingar eller frågor.
Mvh Ledarna.
Kommentarer